2019. augusztus 31., szombat

Karen M. McManus: Lehull a lepel

Még nem nőttem ki a tinédzser könyvekből és lehet nem is fogok soha, de nem bánom, mert például ebben a hónapban is két szuper (vagy három, attól függ, hogy nézzük) könyvet olvastam, amelyekben tizenévesek a főszereplők. A Lehull a lepel volt az egyik, amiről nagyon jókat olvastam és a  könyvtárban szerencsére megakadt rajta a szemem.



A Lehull a lepel egy ifjúsági krimi, amelynek négy főszereplője mind egy-egy sztereotipizált karakter: Addy, a bálkirálynő, Bronwyn, az eminens diák, Nate, a rosszfiú és Cooper, a gimi baseball sztárja. Illetve elhanyagolhatatlanul fontos szereplő még Simon, aki a közellenség szerepét tölti be, mert blogján szaftos pletykákat szolgáltat az iskola tanulóiról. Ők öten büntetésüket töltik a kémia tanáruknál, amikor Simon anafilaxiás sokkot kap és a mentők sem tudják már megmenteni. Szerintem már ez is egy jó kis sztori, de természetesen azzal folytatódik, hogy ki ölte meg Simon-t, mert valaki szabadon garázdálkodik a blogján és gyanúba keveri a többi személyt, aki egy teremben volt vele.

Az elején nagyon nehezen rázódtam bele az olvasásba, mert számomra vontatott volt, főleg, hogy a fülszövegből már kiderülnek az első 50 oldal történései. A szereplők tényleg annyira tipikusan voltak bemutatva, hogy nem gondoltam, hogy bármelyiküket is meg fogom szeretni és azt sem tudtam elképzelni, hogy mi fog történni majdnem 400 oldalon. Le lesz írva, hogy ki mit vacsorázik?
Aztán szépen kirajzolódott a főszereplők személyisége, alakultak közöttük a kapcsolati szálak és ami várható volt, de még egy romantikus szál is megjelent a történetben, miközben persze folyt a nyomozás. De nem is ez utóbbi része tetszett igazán, - könyv közepétől már sejtettem ki a tettes - hanem a szereplők jellemfejlődése, amihez pedig kellett ez a terjedelem.

Nekem nagyon hasonlított ez a történet a Pretty Little Liars-re és a 13 Reasons Why-ra, egy filmként képzeltem el az egészet, talán úgy jobban is tetszene. Ha készítenek belőle filmet/sorozatot biztos meg fogom nézni. Kellett idő hozzá, hogy megkedveljem ezt a könyvet, de most már egyenesen oda vagyok érte. A vége felé pedig még néhány könnycseppet is elmorzsoltam egy szomorú jeleneten, ami úgy emlékszem idén még nem is történt meg velem regény hatására.

Úgyhogy szívből ajánlom tizenéveseknek és azoknak a nem tizenéveseknek a Lehull a lepelt, akik szeretik az ifjúsági regényeket, mert úgy gondolom a külső máz ellenére egy nagyon jól megírt történet. Molyon úgy látom, hogy lesz folytatása, de szerintem nem fogom elolvasni, mert nekem ez így volt kerek, ahogy volt, és félek, hogy a folytatás elrontaná.

Értékelés:
4/5

Fülszöveg

Ebben ​a magával ragadó, lerakhatatlan történetben megtudhatjuk, mi történik akkor, amikor öt idegen együtt sétál be egy terembe, de csak négyen jönnek ki élve onnan. Figyelj nagyon, és talán sikerül megoldanod a rejtélyt. Hétfő délután a Bayview gimi öt diákja büntetését tölti egy osztályteremben. Bronwyn, az ész, a Yale-re készül, és soha nem szegi meg a szabályokat. Addy, a szépség, a tökéletes bálkirálynő megtestesítője. Nate, a bűnöző, most feltételes szabadlábon van dílerkedés miatt. Cooper, a sportoló, bajnok baseball játékos. És Simon, a különc, a Bayview gimi hírhedt pletykarovatának szerkesztője. Csakhogy Simon nem éli túl a büntetést. Mielőtt még kijöhetnének a teremből, Simon meghal. A nyomozók szándékosságot sejtenek a halál körül. Simon hétfőn halt meg, keddre viszont pletykaáradatot tervezett nyilvánosságra hozni legismertebb osztálytársairól. Ezzel pedig mind a négyüket a gyilkosság gyanúsítottaivá teszi. Vagy az is lehet, hogy mindannyian egy szabadon portyázó gyilkos bűnbakjai? Mert mindenkinek vannak titkai, nem igaz? De vajon milyen messzire mennél el, hogy ne lepleződj le?

Megjelent a Maxim Kiadónál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése