2018. december 27., csütörtök

Matt Haig: A fiú, akit Karácsonynak hívnak

Nagyon sokat hallottam és olvastam már erről a könyvről, idén pedig én is ezzel hangolódtam az ünnepre.

Fülszöveg: Vajon a Télapó is volt kisfiú? Kik voltak a szülei? És hogyhogy nem öregszik? Miért titokban oson be a házakba? És mióta repülnek a szarvasok?! Kik azok a koboldok, és egyáltalán, milyen egy Igazmondó Grimpli? 

Ha ezek a kérdések régóta fúrják a te oldaladat is, ez a könyv neked szól. Végre mindent megtudhatsz, méghozzá a leghitelesebb forrásból! Készen állsz, hogy megismerd Nikolas kalandokkal, hóval, csupa lehetetlennek hitt dologgal (és még több hóval) teli történetét? Akkor kezdődjék a karácsonyi varázslat!



***

Ritkán szoktam tematikusan olvasni, nincsenek kifejezetten évszakokhoz kapcsolódó olvasmányaim, viszont vannak könyvek, amiket többször is olvastam már karácsonykor, ezért az ünnephez kötöm őket. Ilyen például A kis herceg, a Harry Potter első része vagy éppen az Egy különc srác feljegyzései. Idén viszont Matt Haig könyvével szerettem volna hangolódni és azt hiszem sikerült is.

Az írótól már olvastam a Miért érdemes életben maradni? című könyvet, ami a depresszióval való küzdelemről szól és nagyon szerettem, de A fiú, akit karácsonynak hívnak természetesen össze sem hasonlítható vele.

Egy tökéletes Télapó élettörténetet kaptam, egy olyan mese által, amiben egyaránt van szomorúság, gonoszság és komolyság, ugyanakkor tele van boldogsággal, iróniával, humorral és rengeteg kedvességgel. Nagyon tetszett, hogy ennyi féle lényt beleszőtt az író, hiszen szerepeltek benne glimpik és trollok is, de a legjobban mégis a koboldok világának kidolgozottsága tetszett. Kicsit hihetetlennek is tartom, hogy egy ilyen rövid könyvbe ennyi részlet belefért. Egyedül az illusztrációval nem voltam teljesen elégedett

Nagyon jó kikapcsolódás volt a ZH-k és a beadandók között egy ilyen aranyos, pozitív történetet olvasni, és bár Magyarországon nem a Télapót várjuk karácsonykor, de mégis sikerült vele ráhangolódnom az ünnepre. Ugyanakkor, azért bátorkodtam így karácsony után írni még a könyvről, mert szerintem kortól és évszaktól függetlenül mindig jól jöhet egy ilyen csodálatos történet a tarsolyba, ami nem fáraszt le, de mégis tud vele lazítani az ember. Szívből ajánlom mindenkinek!

"Hogyan maradjunk vidámak nehéz időkben is? 1. Együnk minél több mézeskalácsot, csokoládét, lekvárt és tortát! 2. Mondjuk ki gyakran a „karácsony” szót! 3. Ajándékozzunk meg valakit játékkal, könyvvel, kedves szóval és egy nagy öleléssel! 4. Nevessünk akkor is, ha nincs min – illetve főleg akkor! 5. Idézzük fel a boldog múltat – vagy boldog jövőt! 6. Járjunk pirosban! 7. Higgyünk!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése