2020. január 1., szerda

Könyves évösszegzés - 2019

A legutóbbi posztban már írtam a tavalyi 12 kedvenc könyvemről, de most sem maradhat el egy bővebb, számokkal teli összegzés sem.



Mérföldkövek

2019 hullámvölgyekkel teli volt a blogolás és az olvasás terén is számomra, hiszen voltak olyan időszakok, amikor háttérbe szorult a blog és háttérbe szorult az olvasás is, de már egyre inkább kezdem ezt megszokni, és nem görcsölök rá sem az olvasásra, sem a mindig tervezett minimum heti egy bejegyzésre. Ugyanakkor nagyon büszke vagyok magamra, mert...

a Könyvek&Kávé blog idén karácsonykor 7 éves lett,
2019-ben átléptem a bűvös 500, egész eddigi életemben elolvasott könyvet
és sikerült teljesítenem az évre kitűzött 50 olvasmányt is.

Összesen 53 könyvet olvastam el, plusz van néhány megkezdett olvasmány is, ami a Moly szerint  17894 oldalt jelent. Nem tudom mihez viszonyítsak, de azért eléggé jól hangzik ez az oldalszám.

Tervek és kivitelezések

Nem sok célkitűzésem volt a 50 könyvön túl, de azokat sem sikerült valami jól teljesítenem. Nem sikerült a VCS, amivel idén nem is fogok már megpróbálkozni, inkább az évszakos listámról próbálok minél több mindent elolvasni. A könyvbeszerzést kell sem sikerült csökkentenem, ugyanannyi könyvet vásároltam, mint tavaly és mintamennyit elolvastam idén, vagyis 53-at. A probléma csak az, hogy ezek nagy részét (32-t) nem olvastam el. Emiatt az új évben radikálisabb célt fogok kitűzni, amivel több, mint a felére csökkenthetem az új könyvek számát. 
Ahogy telnek az évek, egyre inkább kevesebb tervet készítek az olvasás terén, amit azt eredményezi, hogy nagyon szabadon olvasok és abszolút élvezetből, hobbiból, pihenésből csinálom. A legfőbb cél ez nálam és remélem sokan másoknál is.

Könyvtárazás

2018 októberében beiratkoztam egy hozzánk közel lévő könyvtárba, ahová azóta is kb. kéthetente járok. Mivel nem olyan sokan járnak oda, így nagyon sok új megjelenés van és régebbi megjelenéseket is szinte mindig megtalálom. Tavaly az olvasmányaim majdnem fele, 25 a könyvtárból került ki. Általános iskolás és gimis koromban is sokat jártam könyvtárba, úgyhogy örülök, hogy ez a jó szokásom visszatért. 

Könyves programok

2019-ben szégyenszemre nem sok könyves programon vettem részt, valahogy mindig úgy alakult, hogy nem voltam Budapesten/nem értem rá a nagy könyves rendezvények idején (Könyvhét, Könyvfesztivál). Egyedül az őszi Margó Fesztiválra látogattam el, ami viszont hatalmas élmény volt és a hatására megfogadtam, hogy amikor csak tudok elmegyek és nemcsak egy napra, hanem többre is. 




A legek és néhány érdekesség

A leggyönyörűbb könyv Imogen Hermes Gowar-tól A hableány és Mrs. Hancock volt, ami a KULT Könyvek között is kitűnik, bár maga a története engem annyira nem fogott meg.

A legnagyobb csalódás számomra egyértelműen Delia Owens Ahol a folyami rákok énekelnek című regénye volt. Egyszerűen túl sok jót olvastam róla és túl nagyok voltak az elvárásaim, mert rossz könyvnek azért nem mondanám.

A legnagyobb meglepetés pedig Karen M. McManus-tól a Lehull a lepel volt, mert nem gondoltam, hogy egy young adult krimi még mindig ennyire magába tud szippantani.

A legsokkolóbb olvasmányok Kira Poutanentől A csodálatos tenger és Péterfy-Novák Évától az Apád előtt ne vetkőzz. Mindkettő borzasztó, de nagyon fontos témát dolgoz fel.

Az év legjobb önsegítő könyvei  Orvos-Tóth Noémitől az Örökölt sors és Irvin D. Yalom-tól a Szemben a nappal. Ezeket nem ragoznám, sokat lehetett róluk hallani.

Az év magyar írója számomra Szabó Magda, akinek 4 könyvét is olvastam tavaly, a Freskó pedig új kedvencem lett tőle. Idén jó lenne folytatni az életművét.

Az év külföldi írói Bernhard Schlink és Kim Leine. Előbbitől két fontos könyvet is olvastam (Olga, A felolvasó), Kim Leine pedig elvarázsolt a memoárjával és a személyiségével is a Margó Fesztiválon.

Újraolvasások: J. K. Rowling - Harry Potter és a Bölcsek Köve, Gretchen Rubin - Jobban, mint valaha

Magyar és kölföldi szerzők aránya: 28%-72%

Női és férfi szerzők aránya: 76%-24%

Fiction és non-fiction aránya: 70%-30%

Amelyekről eddig nem esett szót, de körbeölelték a tavalyi évemet, azok a könyvsorozatok. Rég rajongtam ennyire ennyi könyvsorozatért, mint az elmúlt két évben. Muszáj megemlítenem a Nápolyi regényeket, aminek sajnos már az utolsó része is megjelent idén, de szerintem méltó befejezése lett. A Nevermoor új kedvenc lett, különösen a második rész elolvasása után. A tükörjáró sorozattal pedig nemcsak nyitottam, hanem zártam is a tavalyi évet. Már nagyon várom a következő részt. 


Ilyen szuper volt az én elmúlt évem könyves szempontból, de magánéleti szempontból is sok mérföldkőhöz elértem/elértünk. A jövő évem pedig már valamenyire látható előre, hogy a tanulásról, a munkáról és a jövőre való alapozásról fog szólni, a legkedvesebb hobbim pedig marad az olvasás. :)


Boldog, békés, emlékezetes olvasmányokban gazdag új évet kívánok nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése