2019. november 5., kedd

Könyves zárás - 2019 október

A szokatlanul meleg ellenére nagyon szerettem az idei októbert. Jó volt napsütésben élvezni az őszi színeket, ízeket, illatokat. Az olvasás mellett viszonylag sok jó program is volt a múlt hónapban. Az egyik barátnőmmel voltunk a World Press Photo Kiállításon, amit ha idén nem néztetek meg, akkor jövőre nagyon ajánlom. Láttam moziban a Joker című filmet, amit hatalmas kedvencem lett és voltam a Pesti Színház Anna Karenina előadásán, ami viszont annyira nem nyerte el a tetszésemet, de mivel az egyik kedvenc regényemről van szó, megfogadtam, hogy amelyik új feldolgozását csak tudom, megnézem, hiszen mindig belekerül valami különleges, új nézőpont. 
Könyves szempontból pedig egyértelműen az őszi Margó Fesztivál volt a hónap fénypontja, amiről írtam egy rövid kis összefoglalót az Instagram oldalamra. Most pedig jöjjön a könyves októberem számokban.



Októberi olvasmányaim
Szeptemberhez hasonlóan a múlt hónapban is 5 könyvet olvastam el, aminek nagyon örülök, mert ez azt jelenti, hogy a szabadidőmben nem azzal vagyok elfoglalva, hogy a "nem szabad időmben" milyen teendőim vannak, hanem inkább olvasok, ami egy nagyon jó stresszkezelési módszer tud lenni. Végre elolvastam Delia Owens könyvét, ami mindenhol szembejött már velem, végére értem a Nápolyi regényeknek is, Kim Leine Kalak című regénye az év könyve "díjra" pályázik nálam, de a legbüszkébb arra vagyok, hogy elolvastam egy 600 oldalas novelláskötetet, én, aki nincs annyira oda a novellákért. Persze ebben nagy szerepe van Lucia Berlin-nek is. Az őszi várólistámat is csökkentettem ezáltal 2 könyvvel és már csak 4 könyvnyire vagyok az idei kitűzött célomtól, az 50-től. 


Kim Leine: Kalak
Lucia Berlin: Bejárónők kézikönyve
Elena Ferrante: Az elvesztett gyerek története (Nápolyi regények 4.)
Megyeri Zsuzsanna: Gyere közelebb! (A teraoeuta esetei sorozat)



Új könyvek
Jócskán gyarapodott a könyveim száma októberben (is). Vettem két könyvet a Margón, 50%-os kedvezménnyel beszereztem Kim Leine trilógiájának első részét, megérkezett a régóta előrendelt Ferrante és egyszer meglátogattam a poket automatát is a Keletiben.

Colson Whitehead: A Nickel-fiúk
Krusovszky Dénes: Akik már nem leszünk sosem
Kim Leine: A Végtelen-fjord prófétái
Elena Ferrante: Az elvesztett gyerek története (Nápolyi regények 4.)
Háy János: Sztreccs (poket)
Weöres Sándor: A teljesség felé




Nektek hogy telt az október? Voltatok esetleg a Margó Fesztiválon vagy valamilyen könyes eseményen? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése