2019. február 22., péntek

Egészség, életmód - 3 könyvről röviden

Hoztam három könyvet életmód, egészség témában. Van közöttük, amit még tavaly olvastam és van, amit idén, de mindegyik nagyon tetszett. Ez a téma, a pszichológia mellett a szívem másik csücske.

A futás nekem amolyan ciklikus hobbi, évente van pár hónap, amikor rendszeresen futok, de igazi rendszerességet sajnos még nem tudtam beiktatni az életembe. Emiatt is érdekelt ez a könyv és nem volt hátrány az sem, hogy Scott Jurek, az egyik szerző és főszereplő nemcsak ultrafutó, hanem vegán is.
A könyvben sok szerep jut Jurek fiatalkorának, a szüleitől kapott "tanításoknak" és persze rengeteg versenyélmény is olvasható benne, de nem unalmas és túlzó formában. A fejezetek végén pedig vannak növényi alapú receptek és futótippek is. Eléggé eklektikus könyv, de az igazi hangsúly arra terelődik benne, hogy mennyire f
ontos, hogy megtaláljuk a számunknak megfelelő életmódot és, hogy a futás nem is olyan magányos sport ám.


Bár nem vagyok cukorbeteg, de nagyon érdekel a téma és szerintem fontos róla tudnunk, mert népbetegségnek számít. Sajnos valószínűleg legtöbb embernek van családjában vagy az ismerettségi körében diabéteszes. Ezen kívül persze azért is érdekelt ez a könyv, mert a szerző, dr. Fuhrman nagy részben növényi alapú étkezést ajánl a betegség kezelésére, illetve gyógyítására. 
A könyv első részében a a cukorbetegség kialakulásáról és lehetséges szövődményeiről ír, a második részben pedig a "programját" mutatja be, mindezt sikertörténetekkel teletűzdelve. Az első rész szerintem nagyon hasznos lehet azoknak, akiknek nem világos a betegség kialakulása, mert a szerző nagyon jól, érthetően összefoglalta a különböző mechanizmusokat. A második rész pedig szuper lehet a növényi étrendről érdeklődőknek. Sok mindent olvastam már a témában, de mégis tartogatott sok újdonságot. Maga a "diéta" viszont annyira nem nyerte el a tetszésemet, az alapelveit nagyrészt eddig is követtem, annak ellenére, hogy nem vagyok cukorbeteg, de olyan furcsaság volt benne például, hogy tegyünk salátát a maradék zöldséglevesbe. Itt azért meresztgettem a szememet rendesen. 
De összességében nagyon tudom ajánlani ezt a könyvet azoknak, akiket érdekel a növényi alapú étkezés, a cukorbetegség és annak "modernebb" kezelésmódja.



Ez volt az idei első vcs-s könyvem és utólag már bánom, hogy évekig várakoztattam szegényt a könyvespolcomon. Ezért is nagyon jó kezdeményezés a vcs. 
A Bélügyek az emésztésről, a bélrendszerünkről szól, de egy sokkal érthetőbb és szórakoztatóbb formában, mint az iskolai biológiai órákon. A szerző röviden bemutatja benne emésztőrendszerünk felépítését és működését sok-sok érdekességgel együtt, és kitér benne friss kutatásokra, különösen a bélbaktériumokkal kapcsolatban. Nem akarom lelőni a poént, de a könyv rávilágít, hogy a bélbaktériumoknak sokkal nagyobb szerepe van mind a mentális, mind a testi egészségükben, mint azt eddig gondoltuk. 
Nekem nagyon jó élményt adott a Bélügyek olvasása, olyan volt, mint egy rendhagyó biológia óra rengeteg vicces és hasznos illusztrációval, amelyeket a szerző testvére készített. Így nagyon érdekel A Park Kiadónál megjelent és megjelenő többi hasonló ismeretterjesztő könyv is, különösen a Bőrügyek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése