2016. július 13., szerda

6 hónap, 6 könyv - Várólista csökkentés 2016

Ennyire még sohasem álltam jól a vcs-s könyvekkel, mint idén. Sikerült betartanom a havi egy könyv szabályt és eddig mindegyik olvasmány pozitív meglepetés volt.

Január - M. C. Beaton: Agatha Raisin és a spenótos halálpite {ajánló}
Amennyire vonakodtam ettől a regénytől, annyira szerettem bele végül. Vidéki hangulat, mókás nyomozás és az imádnivaló Agatha - ezekkel kezdődött az évem és most jövök rá, hogy ez az első olvasmány meg is alapozta az idei évemet. Egyre több krimit, thrillert, nyomozós regényt olvasok.



Február - F. M. Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés
Nagyon régóta várólistás volt már, de valahogy féltem tőle. Végül a késő télbe pont passzolt. Egyszerre volt borzalmas és csodálatos, a szereplőkkel együtt szenvedtem éppen ezért alig vártam, hogy vége legyen. Ehhez hasonló olvasmányélményem még nem volt.



Március - Anne Frank: Anne Frank naplója {ajánló}
Ez sem volt egy könnyű olvasmány a témáját tekintve, de ráébresztett, hogy mennyi mindenért lehetek hálás az életben. Ezt is és a Bűn és bűnhődést is kötelezővé tenném mindenkinek. 



Április - Anthony Burgess: Gépnarancs
A filmnél jóval lightosabb volt számomra a regény, de bármennyire is ismertem a sztorit, szinte felfaltam ezt a kis könyvet. Igazából rengeteg kétely van bennem, hogy pontosan miről is szól, mit akart vele elérni Burgess, de annyi biztos, hogy ez is nagy hatással volt rám. A végével viszont nem tudok megbarátkozni. Aki valami "másra" vágyik annak feltétlenül ajánlom.



Május - Papp Diána: Bodza bisztró
Nem volt több ez a regény egy könnyed kis balzsamos, igazi magyaros, vidéki történetnél, de mégis úgy beleszerettem. Lehetett minden történést előre sejteni, de a környezet és a szereplők szerethetősége kárpótolt mindenért. Szívesen olvasnék még Papp Diánától.



Június - Anna Gavalda: Vigaszág {ajánló}
Egyik kedvenc írónőm vaskos regénye, amivel nagyon megszenvedtem. Borzasztó lassan bontakozik ki a cselekmény, gyorsan váltakozik a múlt és a jelen, de ha kitart az ember, akkor tényleg csoda vár rá. Biztos, hogy 10-15 év múlva teljesen máshogy értékelném, értékelem majd, de most is az év egyik kedvence lesz úgy érzem.


Már túl vagyok a júliusi vcs-s könyvön is és még mindig nem hiszem el, hogy mennyire jó dolog ez a várólista csökkentés. Lehetséges lenne, hogy a legjobb könyveket halogatja a legtovább az ember?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése