2016. március 29., kedd

Szuna Noémi: Kávé - Csészével a világ körül

A ritka reggelek egyike, amikor a reggeli kávét az albérletünk konyhájában ülve fogyasztom el és közben nézem az ablakból, ahogy a lakótelep is felébred. A hétvégi otthoni reggelek, amikor könyv vagy újság mellett kávézom, vagy éppen a délutánok, amikor anyával együtt isszuk a feketét és közben be nem áll a szánk. És ott van egyetemi kávé meg a munkahelyi meg a másnaposság elleni... Az én életemben valahogy mindenhol ott a kávé, ami ébren tart, segít megküzdeni egy hosszú és nehéz nappal vagy éppen felteszi a koronát egy tökéletes pillanatra. Azt hiszem szeretem a kávét...



...és még sok millióan vannak így a világban, akik nehezen tudnák elképzelni a napjukat egy vagy több kávé nélkül. Nekik tökéletes ajándék és olvasmány lehet Szuna Noémi nemrég megjelent  Kávé című könyve, amiben a szerző arra vállalkozott, hogy összefoglalja nekünk laikusnak (bár kávéimádóknak), hogy mit érdemes tudni a kávé származásáról, történetéről, a különböző elkészítési módokról, technikákról.
Mikor először kinyitottam a könyvet, először a gyönyörű képek fogtak meg, aztán, ahogy elkezdtem olvasni, kicsit elszégyelltem magam, hogy mennyi mindent nem tudtam arról a növényről, aminek a babját (egyébként magját) mindennap fogyasztom. Mindenre rácsodálkoztam, amit csak olvastam, miközben a képek és a szerző elbeszélésmódja hatására úgy éreztem, mintha egy ismeretterjesztő filmet néznék, amiben a világ különböző kávétermő vidékeit járjuk körbe, megnézzük hogyan tisztítják a kávébabot Brazíliában és végül hogyan pörkölik mondjuk Thaiföldön.


Nem szerepelt az egyes témáknál túl sok, hozzá nem értőknek felfoghatatlan információ, éppen csak annyi, amennyit én is meg tudtam érteni. Egyedül a különböző kávéfőzők bemutatásánál vesztettem el a fonalat, az ilyen technikai dolgok már nem az erősségeim. A kedvenc részem a különböző kávék elkészítési módja volt. Végre megtudtam, hogy mi a különbség az espresso, a doppio illetve a ristretto között, és hogy hogyan készítik a flat white-ot. De aki kávés receptrekre vágyik, az is talál néhány finomságot a könyv végén.

Gyönyörűséges könyv kívül-belül és az olvasása közben muszáj kávézni. Akit hozzám hasonlóan érdekel a kávé, annak nagyon jó választás, mert jól összefoglalja a növény évezredes történetét és sok érdekességet is rejteget.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése