2016. március 10., csütörtök

Mit esznek a vegák? - Gyömbéres-almás sárgarépa krémleves

Új rovat a láthatáron! A régi receptes posztok kedveltségén felbuzdulva, gondoltam megosztom veletek, hogy miket is szoktam én főzni és enni már több, mint két éve mióta vega vagyok.
Mikor az emberek értesülnek erről a számukra fura, számomra természetes dologról, akkor mindig felteszik a kérdést "de akkor mit szoktál enni?". Igazából arra a kérdésre egyszerűbb a válasz, hogy "mit nem?". Ovo-lakto vega vagyok (amúgy ezt soha nem ejtem ki a számon, nehogy az emberek még jobban megijedjenek), ami azt jelenti, hogy a húson kívül mindent megeszek. Persze van, akinek azt is hozzá kell tenni, hogy sem csirkét, sem halat nem eszem. Bármilyen meglepő is, még ezek a "könnyű" húsok is húsok. Ha már az érdekes feltevéseknél tartunk, a húsleves levét sem eszem meg, mivel hús főtt benne, és igyekszem elkerülni az olyan ételeket is, amiket állati zsírral készítettek. Otthon nyilván ezt nagyon egyszerű kiszűrni, nem vega étteremben viszont nehéz dolga van az embernek.
Vannak olyan vegetáriánusok, akik hús helyett is szénhidrátot fogyasztanak. Reggelire péksütit esznek, ebédre, vacsorára tésztát, rizst, krumplit, stb. Én is imádom az előbb felsoroltakat, de ahhoz, hogy rá merjek állni a mérlegre és a vérvételeredményeim ne legyenek tele felkiáltójelekkel, mindenképpen pótolni kell a húst valahogy (és jól is kell lakni :D), ezt pedig rengeteg zöldséggel, gyümölccsel és magvakkal lehet elérni. A következőekben ilyen recepteket mutatok majd nektek.

Gyömbéres-almás sárgarépa krémleves

Hozzávalók:
kis (olíva)olaj
1 nagy vöröshagyma
fél kg sárgarépa
2 közepes alma
1/4 tk. gyömbér
kb. 2,5 liter víz

levesbetétnek kockákra vágott alma és/vagy pirított dió

Mint mindegyik krémlevest, ezt is nagyon egyszerű elkészíteni. A hagymát felkockázzuk, kis olívaolajon megpirítjuk, közben pedig meghámozzuk és felszeleteljük a répát. Ezt hozzáadjuk a hagymához, majd felöntjük vízzel. Mikor a répa már majdnem megfőtt, két almát megpucolunk, kockákra vágunk és ezt is hozzáadjuk a leveshez. Ha minden megpuhult, akkor botmixerrel összeturmixoljuk a levest és végül hozzáadjuk a gyömbért.

Ez egy jó nagy adag leves, kezdésnek a kevésbé bátrak kipróbálhatják fele hozzávalóból is. 
Ennyi vízzel jó sűrű levest kapunk, ha valaki hígabban szeretné nyugodtan tehet bele több vizet. Természetesen a gyömbér is ízlés szerint hozzáadható, de vigyázzunk vele, mert nagyon erős. Én is nagyon szeretem használni, de bizony előfordult már, hogy annyira csípős lett, hogy a nem létező náthámat is előhozta.

Ha kész van, ehetjük kockára vágott almával vagy pirított dióval, de a legjobb, ha mindkettővel. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése