2016. február 3., szerda

Könyves zárás - Január

Olvasások
Bár a vizsgaidőszak még nagyban tartott januárban és az utolsó vizsgám 21-én volt, azért a heti 1 könyv megvolt a múlt a hónapban is.

M. C. Beaton: Agatha Raisin és a spenótos halálpite
Egy vcs-s könyvvel kezdtem az évet és amennyire tartottam tőle, annyira szerettem. Könnyed, kalandos krimi csodás brit vidéki környezetben, a főszereplő, Agatha pedig nagyon szerethető. Tervezem folytatni a sorozatot. ITT írtam róla bővebben.

Müller Péter: Életművészet
Ez a könyv a JÓskönyvhöz tartozó kiegészítő kötet, de önmagában is megállja a helyét. Segítséget nyújt a jósjelek megértéséhez az író saját tapasztalatai által. Az efféle könyveket lehet nagyon szeretni vagy nagyon utálni, nálam az előbbi áll fenn. Szeretnék ennyi mindent átélni, ennyi ideig élni és ilyen bölccsé válni, mint Müller Péter.

F. M. Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés
Szintén vcs-s darab volt, amivel szerintem 1 hónap alatt túlszárnyaltam minden eddig évet, amiben jelentkeztem a kihívásra. Az orosz regények a gyengéim, különösen a nagyregények, mert az íróknak általában sikerül a céljuk, az, hogy az élet minden szegmensét megjelenítsék. A kedvencemmé vált és feltétlenül újraolvasós.

Graeme Simsion: A Rosie projekt
Szinten kedvencet avattam ezzel a regénnyel, ami persze teljesen más stílusú, mint az előbbi. Nagyrészt szórakoztató, de komoly témát is feszegető történet. Don, a főszereplő egy hihetetlenül édespofa, szeretném folytatni az ő kalandjait is. ITT írtam róla bővebben.

Ebben a hónapban elkezdtem még a Looking for Alaskát és a Horgonyhelyet, de ezekkel egyelőre nem haladok annyira. Előbbivel az angol nyelve miatt, utóbbinak pedig még nem sikerült magába szippantania.


Beszerzések
Januárban elkapott az akció láz, leárazva és 2+1 akcióban vettem 6 könyvet is, ebből 4 Helikon zsebkönyv. Emellett adtam is el egy könyvet, egyet pedig cseréltem, amiért cserébe két könyvet is kaptam. A kis molyocska kedvességéért még mindig nagyon hálás vagyok.

Halász Margit: Éneklő folyó
Szabó Magda: Ókút (ez a borító egyszerűen gyönyörű)
Franz Kafka: A per
Szerb Antal: Utas és holdvilág
Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek
Sigmund Freud: Három értekezés a szexualitásról
Jonathan Franzen: Szabadság
Helena S, Paige: Egy lány belép a bárba




A következő hónapokban szeretném redukálni a vásárlást és folytatni a jól elkezdett várólistacsökkentést. 

 A többiek: Dóri Katacita Tekla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése