2014. június 7., szombat

Vegán macaron Steiner Kristóftól

Nem szeretném teljesen kizárni az étrendemből az állati eredetű fehérjéket, csak a kaland kedvéért próbáltam ki ezt a vegán macaron receptet egyenesen Steiner Kristóftól. Két dolog  kivételével az alapanyagok teljesen hétköznapiak, de minden hozzávaló könnyen beszerezhető. A süti pedig nagyon finom és pofonegyszerű elkészíteni.



Hozzávalók ( kb. 30 darabhoz)
1 bögre őrölt mandula
1 bögre őrölt dió
1 bögre kókuszreszelék
1/2 bögre liszt
1 bögre cukor
4 evőkanál csicseriborsóliszt
1 tasak sütőpor
2/3 bögre olaj
1 banán
(vaníliaesszencia/vanília aroma) 

Hiába volt első próba a süti, én rögtön dupla adagot csináltam, mert egy adagból kb. 12 darab jön ki, annyi pedig nem képes kielégíteni a család igényeit. Illetve én bögrével mértem minden hozzávalót, nem pedig csészével, így lett összesen 30 darab belőle.
Az elkészítés nagyon egyszerű. A sütőt elő kell melegíteni 200 fokra. A száraz alapanyagokat össze kell keverni egy tálban. 
Itt kitérnék a csicseriborsólisztre. Speciális boltokban biztosan kapható, de mivel kis mennyiség kell, Kristóf is azt ajánlja, hogy őröljünk szárított változatot kávédarálóban. Nálunk nagyon megy mostanában a csicseri, isteni kajákat lehet belőle készíteni, szóval volt éppen itthon. Kisebb tortúra volt mire ledaráltam ezt a 4 kanálnyi mennyiséget. Azt vártam, hogy mikor robban fel a gép, olyan volt a hangja, mintha kavicsokat darálnék, de végül sikerrel jártam.
A száraz dolgok összekeverése után össze kell turmixolni a banánt és az olajat, illetve a vaníliaesszenciát, amit nem volt itthon így hát nem tettem bele és jelentem nem hiányolom belőle. (A banán tojás helyettesítőnek kell a tésztába, de helyette lehet használni céklát vagy akár avokádót is.)  Ha ez megvan, csak össze kell keverni a lisztes keveréket az olajos-banános turmixszal  és  létrejön egy tészta ami nyersen is olyan finom, hogy ha elkezded kóstolgatni félő, hogy nem lesz mit a tepsibe rakni. Ahogy az a receptben is áll, ha nem elég gyúrható  lehet hozzáadni egy kis vizet. Én is tettem hozzá, de csak egy nagyon keveset.
Ezután kis golyócskákat kell formálni - szerintem a méret attól is függ ki mekkora sütiket szeretne készíteni, de azért ne túl nagyokat - elhelyezni őket egymástól pár centire egy sütőpapírral bélelt tepsibe és az előmelegített sütőben 5 perc alatt megsütni (se több, se kevesebb). Szét fognak terülni kis korongokká.

A vegán macaronba is dukál töltelék a következő hozzávalókkal:
2 csésze porcukor
8-10 dkg margarin
kb. 1 dl rizs-/szója-/mandulatej 
1 csésze kakaópor
A tölteléknél már inkább a saját "érzékeimre" hagyatkoztam, mert gondoltam, hogy a fenti mennyiségekből nem csak 12 darabhoz elegendő krém lesz. Igazam is lett, mind a 30 megtöltése után, a krém 1/4 része megmaradt.
Nagyon egyszerűen elkészül ez is. A cukrot, a margarint és a kakaóport robotgéppel össze kell keverni, majd hozzáadni a tejet és úgy tovább keverni ameddig csomómentes nem lesz. Nyugodtan használhattok kristálycukrot is, mert egy idő után beleolvad a krémbe az is. A növényi alapú tejet pedig lehet helyettesíteni tehéntejjel, ha nem tudtok beszerezni, csak akkor szegény macaron elveszíti vegánságát. Én nem rizstejet, hanem úgynevezett rizsitalt használtam, ami kis 2 dl-es kiszerelésben is kapható bármelyik szupermarketben. 

Ezután a kisült korongokat csak meg kell tölteni az elkészült krémmel és az eredmény egy isteni finom és egészséges süti.  Nagyon jól harmonizál a korongok édes, főleg diós-mandulás íze a krém kakaós, keserűségével. Ha hagyjuk kicsit összeérni még finomabb lesz. Én személy szerint a banán ízét is felfedeztem benne. 

Az eredeti receptben Kristóf mázat is készített hozzá porcukorból és céklaléből.


Az eredeti recept ITT olvasható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése