2014. június 24., kedd

Könyvheti bevásárlás, nyári tervek

Mire valóban elkezdődött számomra a nyár, túl vagyok az előrehozott érettségin, az évzárón és várom a telefonhívást a nyári munkával kapcsolatban, addigra kaptam egy adag megfázást és  még a hideg front is most érkezett meg hozzánk. Ez az esős, teázós, takaróba burkolózós idő viszont ideális az olvasás és arra, hogy végre megmutassam nektek a könyvhéten vásárolt gyönyörűségeket. 
Tavaly a szombati napon látogattunk el a lányokkal a könyvhetes programokra és még aznap megbeszéltük, hogy jövőre is elmegyünk érettségik ide vagy oda. Idén viszont a pénteki napon, mert a szombat nekem nem lett volna jó tesóm ballagása miatt, és így bár lemaradtunk egy csomó nagyon-nagyon jónak ígérkező dedikálásról, azért tömött szatyrokkal, táskákkal tértünk haza. Négy könyvet már jó előre elterveztem, hogy meg fogok venni. Simon Márton verseskötetére már régóta fáj a fogam, csak ugyebár az első kiadást már (szinte) lehetetlen megszerezni, így nemrég jelent meg a második kiadás, ami már az én polcomon is megtalálható. Illetve nem is ott, hanem az éjjeliszekrényemen tárolom, mert lefekvés előtt jó belőle csemegézni. Grecsó Krisztiántól még nem olvastam semmit, de nagyon felkeltette az érdeklődésemet az új könyve és az előző könyveit is el szeretném olvasni. Amikor hallottam Neil Gaiman új regényéről nem volt kérdés, hogy azt is szeretném a magaménak tudni. A Coraline és a Sosehol után a Szerencsére a tej is jónak ígérkezik, nem csak az abszurd történet, de a bámulatosan morbid illusztrációk miatt is. Az utolsó tervezett könyv, pedig D. Tóth Kriszta regénye, a Jöttem, hadd lássalak volt. Nem régóta követem Krisztát a közösségi oldalon, de hihetetlenül szimpatikussá vált számomra és a könyvéről is nagyon jókat hallani. A könyvet a Bookline-nál vettem meg 1+1 akcióban és Papp Diána Bodza Bisztróját választottam hozzá "ajándéknak". Lépten-nyomon belefutok az ő könyveibe is és bár magamtól nem vettem volna meg, azért a fülszöveg alapján igencsak jó történetnek ígérkezik. Ami pedig az 1+1 után még fokozta a Bookline iránti rajongásomat, az az eladótól kapott óriási zöldalma. Ezt muszáj mindenhol megemlítenem, mert a "túra" végén egy ezresért vett Thomas Hardy kötet mellett, ez volt a hab, vagyis az alma a tortán. Idén is megérte, remélem jövőre is megtartjuk jó szokásunkat és elmegyünk.
Egy kis reklám a háttérben (:
És ha már nyár, akkor nyári olvasmányok.
Én mondom nektek, nem jó kényszeredetten olvasni a könyveket, mert akkor már többé nem nyújtanak akkora élvezetet, de azért abban sincsen semmi rossz, ha az olvasmányaid kis részét megválogatod, például úgy, ahogy én teszem. Idén én is szeretném végre teljesíteni a várólistacsökkentős kihívást és mivel eddig még csak 3 könyvet olvastam el a 12-ből, így nyáron utol szeretném érni magam, szóval az egyik tervem a nyárra, hogy elolvasok további 5 könyvet a kiválasztott könyvek közül. (Szerencsére alternatív lista is készült.) Nehéz a döntés, hogy melyek legyenek ezek a könyvek, így mindent a Sorsra hagyván készítettem el tegnap a kis cetliket a maradék 21 könyv címével. Egy használaton kívüli kaspóba szórtam őket, jól megkevertem a cetliket, és ki is húztam a következőnek olvasandó könyvet a várólistámról. Hiszek abban, hogy sok könyvet sorsszerűen emelünk le a könyvtár vagy akár a saját polcunkról, úgyhogy nem bánkódom, hogy elsőnek egy Coelho-ra esett választásom.



A "sorsolás" mellett pedig a másik nagy tervem a Harry Potter  kötetek újraolvasása. Jelentem, ezzel már nagyon jól haladok. Tegnap fejeztem be a második részt és a harmadikat talán még ma elkezdem. Jó újra visszatérni a varázslók világába, olyannyira, hogy kiszakadni még nehezebb. De még van hátra 5 vaskos kötet. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése