2013. július 1., hétfő

Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek - Az angyal

Jó ideje a polcomon lapult már Cassandra Clare eme könyve, amely a 19. századi Londonba kalauzol el és nem mellesleg A végzet ereklyéi ( The Mortal Instruments) előzményének az első része. Őszintén szólva én nem voltam annyira lenyűgözve a TMI-től ezért csak az első részt olvastam, a Pokoli szerkezetek már a fülszövegtől kezdve jobban tetszett, mivel mint sok más ember, én is oda vagyok Londonért és mindenért ami a  Viktoriánus korra jellemző.

Tessa Gray elveszítette nagynénjét ezért a temetése után átszeli az óceánt, hogy a bátyjával, Nate-vel élhessen Londonban. A kikötőben két nővér, Mrs. Black és Mrs. Dark várja, valamint a hátborzongató kocsisuk, akik azt állítják, hogy Nate bízta meg őket, hogy elmenjenek érte. Tessa hisz nekik és elmegy velük a Pandemonium Klubba, ahol a Sötét Nővérek fogva tartják, hogy megtanítsák őt előhozni a különleges képességét, amelyet csak ő birtokol az egész világon, és férjhez adják a Magiszterhez. Tessa pedig kész bármit megtenni, hogy megmentse a bátyját, akivel már olyan régóta nem találkozott.
Hamarosan segítséget kap két Árnyvadásztól és megismer egy különleges világot, a démonok, vámpírok, tündérek, boszorkánymesterek és Raziel angyal gyermekeinek világát.

Próbálom megtalálni a megfelelő szavakat, mert a nagyon tetszett-et nem érzem megfelőlenek arra, amit érzek. Valahol mélyen ott motoszkált bennem a Csontváros olvasása közben is, hogy nem rossz kis írónő ez a Cassandra Clare, de aztán valahogy mégsem voltam annyira elájulva tőle a könyv végére. Az angyalnál viszont ez megörtént, mégha képletesen is.
Ez a regény nagyon jól fel van építve. Pörögnek az események ezerrel, azt se tudja az ember, hogy hova kapjon meglepetésében és mégis olyan szinten meg lehet szeretni minden egyes szereplőt 450 oldal alatt, hogy az nem semmi. Apró adagokban kapjuk meg a karakterek jellemvonásait, a múltuk titkait, a vágyaikat és mindegyikük hihetetlenül szerethető, eredeti szereplő, az őrült tudós Henry-től kezdve a "nem az akinek látszik" Will-ig.
Tessa, a főszereplő hihetetlenül eszes csajszi, nagyon olvasott (emiatt sok könyv említést kap a regényben) és  bátor, ahogy azt kell és az a jó, hogy nincs oda érte mindenki ok nélkül. Szerelmi szál persze van a történetben, ha úgy vesszük nem is egy, de nem erre van kihegyezve az egész, hanem arra, hogy a szereplőink kapcsolatai hogyan alakulnak a pörgős cselekmény közben. Nem vagyok író (persze szívesen lennék), de azt gondolom, ilyet nehéz összehozni bárkinek is. Bár ez csak az én személyes véleményem, hogy nekem rohadtul tetszett, na. Ügyes vagy, Cassie!
A humort, szarkazmust vagy nem is tudom én mit meg különösen imádtam. Na és a kannibál kacsák... El kell olvasnom A herceget, mert ezt nem lehet ép ésszel kibírni!

Értékelés: 5*/5

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 468




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése